centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

warsztaty
OCHRONA PRODUKTU I MARKI - NAJNOWSZE TRENDY I ORZECZNICTWO
Warszawa, 21.06.2018 r. Koordynator: Iwona Nowosielska

Dnia 1 października 2017 roku weszło w życie rozporządzenie w sprawie wspólnotowego znaku towarowego, które zmienia szereg kluczowych przepisów. Zapewnienie znakom towarowym właściwej ochrony prawnej jest niezwykle ważne, ponieważ pozwala ona właścicielom oznaczeń zapobiegać naruszeniom ze strony osób trzecich oraz czerpaniu przez te osoby nielegalnych korzyści materialnych ze stosowania cudzych znaków. W trakcie szkolenia omówimy kwestie związane z ochroną produktu i marki. Nasi eksperci podpowiedzą Państwu, jakie aspekty produktu należy chronić, wyjaśnią pojęcie zdolności odróżniającej znaku towarowego oraz opowiedzą o różnicach między ochroną formalną a ochroną faktyczną. Ponadto przenalizujemy wybrane problemy z zakresu zarządzania marką. Nasi prelegenci przedstawią Państwu dostępne procedury ochrony marki poza Polską oraz wskażą, o czym należy pamiętać, wprowadzając towar na rynki zagraniczne. Przybliżymy Państwu także wybrane przypadki naruszeń oraz rodzaje roszczeń przysługujących właścicielowi w razie naruszenia jego prawa do marki.

Szkolenie skierowane jest do: dyrektorów działów prawnych, IP managerów, prawników wewnętrznych, dyrektorów/pracowników działu marketingu/reklamy/sprzedaży/PR, właścicieli firm.

Szkolenia poprowadzą:
adw. dr hab. Paweł Podrecki
rz. pat. dr Anna Sokołowska-Ławniczak

Program:

  • Zmiana prawa unijnego w sprawie znaków w 2016 i 2017 – najważniejsze zmiany i konsekwencje.
  • Ochrona produktu przed naśladownictwem:
    • Możliwa ochrona produktu - jak strategicznie najlepiej ochronić produkt.
    • Ochrona produktu przed naśladownictwem z uwzględnieniem aktualnego orzecznictwa.
    • Naśladownictwo a inspiracja - na co zwrócić uwagę, żeby nie narazić się na roszczenia ze strony konkurencji.
  • Ochrona marki i naruszenie prawa do marki:
    • Pojęcie marki i ochrony marki (ujęcie ekonomiczne i prawne).
    • Naruszenie marki (w tym naruszenie renomy).
    • Konstrukcja roszczeń w przypadku naruszenia, w tym w szczególności roszczeń finansowych.
    • Trudności w obliczeniu szkody i odszkodowania.
    • Praktyka procesowa w dochodzeniu roszczeń finansowych.

Ramowy harmonogram:
09:30 – kawa na początek dnia
10:00 – rozpoczęcie zajęć
11:15 – przerwa na kawę
11:30 – kontynuacja zajęć
13:00 – przerwa na lunch
13:30 – kontynuacja zajęć
14:45 – przerwa na kawę
15:00 – kontynuacja zajęć
16:00 – zakończenie warsztatów

Program
Prelegenci
Informacje organizacyjne
Formularz zgłoszeniowy
Powiadom znajomego
  
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78