 |
Cel szkolenia:.
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnicy i uczestniczki będą:
- znać nowe zasady rozliczania projektów z wykorzystaniem systemu SL2014:
- Kto jest upoważniony do pracy w systemie SL2014 i jakie ma uprawnienia?
- Jak poruszać się w systemie SL2014?
- Do czego służą poszczególne zakładki w systemie SL2014?
- Jak składać wnioski o płatność w systemie SL2014?
- Co z dokumentami finansowymi – jak je przygotować i przedstawić we wniosku o płatność?
- Jak prowadzić korespondencję z Opiekunem projektu w systemie, aby system był naszym sprzymierzeńcem a nie wrogiem?
- przygotowani do wnioskowania o zaliczki, refundację oraz rozliczania projektów UE 2014-2020
- znać zmienione zasady wyboru wykonawców poniżej progów Ustawy PZP i rozliczeń wynagrodzeń, co pozwoli uniknąć błędów i nieprawidłowości
Metody dydaktyczne:
- Prezentacja obsługi systemu SL2014 prowadzona przez trenerkę
- Dyskusja moderowana przez trenerkę
Ramowy harmonogram:
09:30 - rozpoczęcie zajęć
13:10 - przerwa na lunch
13:40 - kontynuacja zajęć
16:00 - zakończenie warsztatu
Trenerka: Ingrid Szrajer
Program szkolenia:
- Podpisanie Umowy o dofinansowanie projektu - początkiem wielkiej przygody beneficjenta i partnerów w przejrzystym świecie SL2014
- Kto nadaje i cofa uprawnienia dla osób upoważnionych do działania w systemie?
- Kiedy mogę zacząć działać w systemie?
- Zakładanie konta e-PUAP przez osoby upoważnione przez beneficjenta i partnerów
- Prezentacja aplikacji SL2014:
- Logowanie do systemu
- Omówienie poszczególnych zakładek SL2014
- Wniosek o płatność:
- Rejestracja wniosku o płatność - rodzaje wniosków o płatność w systemie SL2014 (zaliczkowy, refundacyjny, rozliczeniowy, sprawozdawczy, końcowy)
- Uzupełnienie wniosku o płatność
- uzupełnienie postępu rzeczowego
- uzupełnienie postępu finansowego, w tym zestawienia dokumentów, wydatków rozliczonych ryczałtowo, ewentualnych zwrotów, źródeł finansowania wydatków, rozliczenia zaliczek, postępu finansowego, ewentualnego dochodu
- Obsługa wniosku o płatność:
- jak składać wniosek o płatność w systemie SL2014?
- czy można zapisać/wydrukować przesłaną wersję wniosku?
- gdzie jest potwierdzenie dostarczenia wniosku?
- co jeśli nasz wniosek ma błędy?
- procedura wycofania wniosku o płatność
- procedura poprawy wniosku o płatność i ponowne złożenie wniosku,
- korekta wniosku o płatność przez opiekuna projektu
- Wnioski o płatność w partnerstwie – czym się różnią, jak przygotowywać częściowy i zbiorczy wniosek o płatność.
- Korespondencja w systemie SL2014:
- Praktyczne wykorzystanie Modułu Korespondencja – przejrzystość systemu
- Przygotowanie i wysyłanie pism i wiadomości
- Harmonogram płatności:
- Utworzenie i przesłanie harmonogramu płatności
- Zbiorczy harmonogram płatności w projektach partnerskich
- Zamówienia publiczne:
- Zgłaszanie informacji o ogłoszeniach zw. z zamówieniami publicznymi wraz z załącznikami
- Przesłanie informacji o podpisanych kontraktach wraz z załącznikami
- Zmiany w zakresie wyboru wykonawców poniżej progów Ustawy PZP
- Kiedy każdego beneficjenta obowiązuje zasada konkurencyjności?
- Kiedy i jakie obowiązuje beneficjenta rozeznanie rynku?
|
 |