 |
Partner szkolenia:
Cykl szkoleń Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO) - rewolucja od 25 maja 2018 r., to seria unikatowych, branżowych szkoleń poświęconych nowemu europejskiemu prawu ochrony danych osobowych. Szkolenia prowadzone są przez najwybitniejszych specjalistów zajmujących się prawem ochrony danych osobowych, w formule: jeden dzień – jedna branża. Taka formuła pozwoli przekazać unikatową wiedzę i doświadczenie związane z wdrażaniem RODO w konkretnych sektorach gospodarki, łącząc wiedzę o nowych przepisach prawnych ze specyfiką funkcjonowania poszczególnych sektorów biznesu.
RODO a działalność biznesowa
Nowoczesny marketing korzysta z całego zestawu narzędzi opartych o przetwarzanie danych osobowych, począwszy od gromadzenia danych, przez personalizację przekazu i profilowanie jego obiorców, skończywszy na bezpośredniej komunikacji z klientami.
Dotychczasowe regulacje odnosiły się oczywiście do tych zagadnień, jednak Ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO) wprowadza w tym zakresie nową jakość. RODO kreuje cały katalog nowych wymogów ciążących na podmiotach korzystających z danych w celach marketingowych. Stanowi jednak dobrą okazję do uporządkowania lub przemyślenia stosowanych praktyk, a nawet stwarza pewne dodatkowe, nieistniejące wcześniej możliwości w zakresie wykorzystania informacji o klientach.
Celem szkolenia jest jest przekazanie uczestnikom, a zwłaszcza osobom zajmującym się tworzeniem i realizacją nowoczesnych strategii promocyjnych i marketingowych, najważniejszych informacji, a także praktycznych umiejętności związanych ze stosowaniem RODO. Prowadzący zaprezentują zarówno najważniejsze nowe regulacje, w tym różnice w stosunku do aktualnie obowiązujących unormowań, ale i – w drodze case study – pomogą przygotować się uczestnikom do samodzielnej oceny projektów marketingowych w świetle nadchodzących zmian.
Szkolenie prowadzą – Izabela Kowalczuk-Pakuła,radca prawny, Counsel, szef praktyki ochrony prywatności i danych osobowych w polskim biurze Bird & Bird oraz Piotr Zawadzki, adwokat i rzecznik patentowy, Senior Associate w zespole ochrony danych osobowych i własności intelektualnej Bird & Bird.
PROGRAM
21 marca 2018 r.
|
10:00
|
Dane osobowe w marketingu – rewolucja czy ewolucja? Nowe definicje starych pojęć – podstawowe pojęcia w RODO
- Ogólnie o nowych regulacjach dotyczących przetwarzania danych w celach marketingowych na tle dotychczasowych wymogów
- Dane osobowe – dlaczego prawie wszystko co nas otacza może być daną osobową?
- Adminstratorzy, współadministratorzy i podmioty przetwarzające dane w realizacji projektów marketingowych
- Jaki mają wpływ na praktykę stare pojęcia w nowej odsłonie?
|
10:50
|
Zgoda na tle innych podstaw przetwarzania danych w celach marketingowych
- Czy to ta sama zgoda? Warunki skutecznej zgody wg RODO na tle dotychczasowych przepisów i stosowanej praktyki
- Czy zgoda udzielona przed 25 maja 2018 roku pozostanie ważna?
|
11:20
|
Uzasadniony interes jako podstawa przetwarzania danych w celach marketingowych
- Czyj interes się liczy i jak go rozumieć?
- Na co pozwala uzasadniony interes administratora?
|
11:40
|
Polityka prywatności/informacje dla leadow przy wykorzystaniu danych w marketingu według RODO
- O czym, kiedy i jak informować w związku z przetwarzaniem danych w celach marketingowych?
- Kto powinien informować?
- Kiedy ten obowiązek należy spełnić? W jakich sytuacjach nie trzeba informować osób, których dane dotyczą?
|
12:10
|
Profilowanie – nie taki diabeł straszny jak zautomatyzowane przetwarzanie danych
- Profilowanie i zautomatyzowane podejmowanie decyzji: co to jest, czy można przetwarzać dane bez zgody klienta?
- Retargering i reklama behawioralna
- Data protection impact assesment - jak i kiedy dokonać takiej oceny?
|
13:30
|
Zagadnienia szczególne związane z przetwarzaniem danych w celach marketingowych
- Gromadzenie i przechowywanie danych osobowych "na przyszłość" – wymogi i ograniczenia
- Jak długo mogę trzymać dane w celach marketingowych?
- Czy mogę zawsze wykorzystać wszystkie dane w jakiejkolwiek kampanii?
- Przetwarzanie danych w celach analizy rynku
- Anonimizacja i pseudonimizacja danych
|
14:00
|
Przetwarzanie danych w celach marketingowych w świetle regulacji innych niż RODO
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną i prawo telekomunikacyjne
- Co zmienia Projekt Rozporządzenia e-privacy?
- Relacja między regulacjami
|
14:30
|
Jak skutecznie powierzyć przetwarzanie danych osobowych?
- Powierzenie – nowe obowiązki, forma, zakres umowy, odpowiedzialność administracyjna i odszkodowawcza, obowiązki administratora i przetwarzającego.
- Podstawy transferu danych do państwa trzeciego
|
15:00
|
Case study:
- Konkurs z nagrodami – rola i obowiązki beneficjenta(zlecającego), organizatora, podwykonawców - jak formułować zgodę i o czym i w jaki sposób poinformować uczestników konkursu o ich prawach.
- Prowadzenie fanpage na portalu społecznościowym - kto odpowiada za dane - portal czy prowadzący stronę? Jakie obowiązki należy spełnić?
|
16:00
|
Zakończenie szkolenia
|
|
 |