Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
Uczestnicy szkolenia nabędą praktyczną wiedzę i umiejętności z zakresu komercjalizacji badań naukowych. Prezentowany materiał oparty jest na praktycznym doświadczeniu prowadzących z zakresu współpracy środowisk naukowych z przemysłem. Szkolenie odbędzie się w sześciu modułach, począwszy od wprowadzenia do zagadnienia innowacji, poprzez budowę ekosystemu innowacji wokół uczelni i pozyskiwanie finansowania dla innowacyjnych projektów, a skończywszy na zagadnieniach budowania sieci kontaktów. Szkolenie będzie również zawierało wprowadzenie do praktycznej metody rozwiązywania problemów (TRIZ), oraz pozwoli uczestnikom zapoznać się z metodą Business Model Canvas umożliwiającą ocenę potencjału komercyjnego pomysłu komercyjnego opartego na badaniach naukowych. Nabytą wiedzę uczestnicy będą w stanie zastosować natychmiast w pracy badawczej nadając jej wymiar praktyczny i wywierający wpływ na otoczenie rynkowo-społeczne.
Forma szkolenia:
Interaktywna forma prelekcji połączona z ćwiczeniami i pracą indywidualną uczestników. Szkolenie ma charakter wykładowy poparty licznymi przykładami i praktycznymi zadaniami w formie warsztatu oraz indywidualnych ćwiczeń. Każdy uczestnik kończy szkolenie z zestawem praktycznych materiałów i wskazówek odnoszących się do komercjalizacji badań naukowych.
Do kogo skierowane jest szkolenie:
Szkolenie skierowane jest do pracowników naukowych uczelni i instytutów badawczych pragnących rozwijać swoje umiejętności w zakresie efektywnej komercjalizacji badań naukowych, pracowników uczelnianych centrów transferu technologii, brokerów innowacji i innych osób związanych z tematem transferu technologii. Materiał prezentowany podczas szkolenia będzie wartościowy dla indywidualnych naukowców i grup badawczych, pragnących rozwinąć kontakty z przemysłem.
Czas trwania szkolenia: 10:00 - 17:00
Prelegenci:
Grzegorz Liśkiewicz
Tomasz Liśkiewicz
Program:
- Innowacja i aktualne trendy technologiczne
- czym naprawdę jest innowacja
- wykładniczny rozwój technologii
- dominujące trendy technologiczne
- korzyści bycia anty-ekspertem
- Business Model Canvas - ćwiczenie praktyczne
- ocena potencjału komercyjnego pomysłu
- wybór metody komercjalizacji
- wybór grupy docelowej i identyfikacja jej potrzeb
- ćwiczenie praktyczne
- Budowa ekosystemu innowacji wokół uczelni
- jakość badań naukowych
- efektywne publikowanie naukowe
- elementy ekosystemu innowacji
- organizacja inicjatyw wspierających ekosystem
- Pozyskanie finansowania dla innowacyjnych projektów
- finansowanie publiczne, granty
- finansowanie prywatne
- jak przedstawić pomysł inwestorowi?
- tworzenie profilu technologi
- TRIZ - narzędzie do tworzenia innowacyjnych rozwiązań komercyjnych
- wprowadzenie do TRIZ - Teorii Innowacyjnego Rozwiązywania Problemów
- definiowanie i analiza problemu
- macierz sprzeczności technicznych i 40 zasad
- przewidywanie trendów ewolucji rozwoju technologii
- Aktywne budowanie sieci kontaktów
- promowanie dorobku naukowego
- budowanie rozpoznawalności naukowca
- nawiązywanie nowych kontaktów
- przydatne narzędzia online
|