 |
- Przepraszam, że piszę do Ciebie tak długi list, ale nie miałem czasu, by napisać go krócej - tłumaczył się Napoleon przed Józefiną. Mówić i pisać krótko i zwięźle to umiejętność, którą trzeba opanować w nowych czasach transformacji cyfrowej. Jak napisać artykuł prasowy zrozumiały i atrakcyjny dla zaganianego czytelnika? Jak napisać e-maila, który adresaci przeczytają z zainteresowaniem? Wreszcie, jak przygotować Elevator Pitch, by „sprzedać” swój pomysł w 70 słowach w 30 sekund? Trzy techniki, których znajomość przyda się w erze „infootyłości”.
adresaci: Adresaci: szefowie i pracownicy działów komunikacji, marketingu i Public Relations w firmach
szkolenie prowadzi: Krzysztof Urbanowicz
Krzysztof Urbanowicz jest przedsiębiorcą, strategiem marketingu internetowego i specjalistą w zakresie transformacji cyfrowej (proces przechodzenia organizacji na nowe sposoby pracy przy wykorzystaniu technologii cyfrowych). Przez 18 lat kierował agencją content marketingu Mediapolis, należącą do międzynarodowej grupy Revsquare. Z wykształcenia dziennikarz (Institut Francais de Presse w Paryżu) i sowietolog (Institut d’Etudes Politiques w Paryżu), rozpoczynał swoją karierę w mediach francuskich we Francji, a po powrocie do Polski, w latach 90. był korespondentem prasy francuskiej, później dyrektorem polsko-francuskiej szkoły dziennikarstwa prowadzonej przez L’Ecole Superieure de Journalisme de Lille. Przez ponad 15 lat był konsultantem ds strategii redakcyjnej w mediach w Polsce, Francji i Szwajcarii.
PROGRAM
29 marca 2018 r.
|
09:00
|
Jak komunikować krótko i zwięźle
- Dziesięć reguł jak pisać i komunikować krótko i zwięźle.
- Podstawowe zasady syntetycznego formułowania myśli.
- Analiza vs synteza.
- Klasyfikacja i hierarchizacja informacji.
- Jak odróżnić informację istotną od nieistotnej.
|
10:00
|
Jak napisać krótki artykuł prasowy (prasa, internet, intranet).
- Dwanaście reguł jak pisać, by być czytanym.
- Główna informacja.
- Optymalna długość słów w zdaniu.
- Metoda Maestro.
- Trzy sprawdzone techniki dziennikarskie na każdą okazję.
|
11:00
|
Ćwiczenia
|
12:00
|
Jak skracać artykuł prasowy i inne teksty.
- Osiem reguł skracania tekstu.
- Jak to robią profesjonalni dziennikarze.
- Najczęściej popełnianie błędy.
- Ćwiczenia
|
13:00
|
obiad
|
14:00
|
Jak napisać e-mail, który będzie czytany.
- Siedem reguł pisania skutecznych e-maili
- Techniki pisania tytułów e-maili
- Budowa tekstu: plan, akapity, lead, długość zdań, wielkość czcionki, linki…
- Jaką stosować technikę „wyliczanki”.
- Z załącznikiem czy bez?
|
15:00
|
Elevator Pitch, czyli szybka rozmowa w windzie.
- Jak napisać Elevator Pitch, by „sprzedać” swój pomysł w 70 słowach w 30 sekund.
- Dlaczego technika Elevator Pitch przyda się nie tylko w komunikacji wewnętrznej.
- Ćwiczenia
|
16:00
|
Zakończenie
|
|
 |