 |
PROGRAM
24 stycznia 2018 r. r.
|
10:00
|
Wykład i dyskusja: Podstawowe zasady promocji nauki. Promocja nauki w mediach
tradycyjnych i elektronicznych. Popularyzacja dokonań naukowych – relacje o wynikach badań a język i specyfika mediów. Rola rzeczników prasowych uczelni w promocji dokonań naukowych – czym powinny się charakteryzować materiały prasowe.
Dr Edwin Bendyk
(redaktor Tygodnika Polityka)
|
11:30
|
Przerwa na kawę
|
11:50
|
Wykład i konsultacje: Proces kształtowania się relacji nauki z mediami.
Promocja badań naukowych poza światem akademicki ma wpływ na promocję dorobku naukowego w świecie naukowym. Jednym ze sposób na osiągnięcie tego efektu jest współpraca z dziennikarzami. Jak zbudować z nimi relację? Kiedy i po co angażować ich w promocję badań naukowych? Jak to zrobić?
Natalia Osica
(dyrektor zarządzający, Science PR)
|
13:30
|
Przerwa, poczęstunek
|
14:00
|
Wykład: Nie tylko blogi naukowe - alternatywne metody promocji i upowszechniania nauki:
- blogi naukowe - czy jeszcze warto je prowadzić wobec spadających zasięgów?
- nieoczywiste media społecznościowe,
- znaczenie prawa do ponownego wykorzystania tekstów i danych,
- wsparcie ze strony wydawców czasopism naukowych.
Marcin Wilkowski,
(Laboratorium Cyfrowe Humanistyki, Uniwersytet Warszawski)
|
15:30
|
Zakonczenie seminarium
|
Firmy zainteresowane udziałem w programie konferencji - proszę o kontakt - Iwona Nowosielska
|
 |