
 |
 |
 |
 | warsztaty PRZYCHODY I WYDATKI MUZEÓW - DZIAŁALNOŚĆ KOMERCYJNA (GOSPODARCZA) |  |
|  |
 |
 |
 |
 |
 |
PROGRAM
14 lutego 2018 r.
|
10:00
|
Wykład: Aspekty prawne i ekonomiczne obrotu dobrami kultury w kontekście funkcjonowania muzeów:
- formy obrotu dobrami kultury i ich podstawy prawne,
- art rental w działalności statutowej muzeów,
- międzynarodowy obrót dobrami kultury,
- rozwój nowoczesnego muzealnictwa.
Żaneta Gwardzińska,
(Departament Dziedzictwa Kulturowego Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego)
|
11:30
|
Przerwa
|
11:45
|
Wykład: Zarządzanie zbiorami muzealnymi - dostępne narzędzia:
- Podstawy zarządzania zbiorami – od misji po procedury:
- Rola misji, polityk i procedur w zarządzaniu zbiorami.
- Podstawowe przepisy i standardy zarządzania zbiorami.
- Narzędzia informatyczne w zarzadzaniu zbiorami:
- Możliwości narzędzi informatycznych – od prostej ewidencji po zarządzanie kolekcją.
- Rola standardów i instrukcji w cyfrowym zarządzaniu zbiorami.
Alicja de Rosset,
(Główny Specjalista w Dziale Digitalizacji, Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów)
|
13:15
|
Przerwa, poczęstunek
|
13:45
|
Case study: Działalność komercyjna muzeów.
- Przedsiębiorczość w muzeum – konspekt zajęć:
- działalność statutowa – odpłatna i nieodpłatna,
- działalność gospodarcza,
- działalność promocyjna.
- Przykłady prowadzenia działalności odpłatnej w muzeach polskich i zagranicznych.
- Realizacja umów z podmiotami zewnętrznymi (przedsiębiorcami).
- Warsztat – współdziałanie w zespole nad wykreowaniem muzealnego produktu rynkowego.
Dr Elżbieta Hibner,
(Prezes Instytut Przestrzeni Obywatelskiej Pro Publico Bono)
|
16:00
|
Zakończenie programu.
|
 |
|
|
 |
 |
 |
|
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
|
|
e-mail  kontakt |
|
 |
 |
|
|
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78 |
|
|
 |
 |
 |
|
|
|